AndalusiŽ deel III

Ook de komende 2 ochtend werd ik niet helemaal 100% wakker maar het ging steeds beter. Zo ook op de eind dag van de groepsreis voor de meeste reisgenoten de terugreis dag naar Huis voor Ron en mij de reisdag naar Sevilla.

Het afscheidt was net zo hartelijk als de rest van de vakantie, het was een hele leuke groep en ik hoop dat we in Nederland nog een keer samen kunnen komen voor een gezellige wandel/eet dag. Misschien zelfs met sommige een verder contact †als vrienden of zo.

De reis naar Sevilla was eigenlijk makkelijk en na 3 uur bussen en 10 minuten lopen kwamen we in ons laatste hotel aan. Midden in de wijk Santa Cruz in Sevilla, een wijkje met heel smalle steegjes tig pleinen met net zoveel terrassen om te eten en drinken. Vlak bij de belangrijkste gebouwen van de stad. Gedurende de 2,5 dag dat we daar waren hebben we de oude stad goed kunnen bekijken, hebben we lekker gegeten op leuke terrassen en in leuke restaurants en hebben we genoten van paar rustige dagen met uitslapen en op ons gemak het Alcazar bekijken, de kathedraal met toren Gibralda bekeken, geshopt voor souvenirs en nagepraat over de wandelreis en onze reisgenoten. Ik voelde me steeds beter worden en heb eigenlijk niet heel veel last meer van me narijden meer gehad.

Sevilla is echt een stad van het bezoek waard we hebben leuk door Santa Cruz gedwaald, een kaart is hier wel heel handig, je raakt in al die steegjes zo de weg kwijt. We hebben heerlijk gegeten bij de Laurel en gelachen bij het Tapas restaurant tegenover ons hotel waar we 's avonds nog wat gingen drinken en waar de dronken barman en de serveerster een toneelstuk op zicht waren, we verstonden er geen reet van maar het spel was al hilarisch. Het Alcazar is inderdaad een klein Alhambra maar zeker een bezoek waard, waarbij de tuinen zeker niet overgeslagen moeten worden. Grote voordeel is dat het veel van de dingen heeft die het Alhambra ook heeft maar dan op minder oppervlakte en een stukke rustiger met bezoekers, hier heb ik nog foto's zonder mensen kunnen maken.†
De kathedraal is net als vele kathedralen in het Rooms katholiek grootst maar zeker de moeite om te bekijken, ik was met name onder de indruk van de twee immense orgels, zou wel eens een concert van de twee willen horen lekkere zware Bach of zo en de typische toren de Gibralda die je zo veel gemakkelijker op loopt dan onze Dom omdat ze hier ook paarden in naar boven wilde laten lopen en die hebben het niet op smalle stijlen trappen.

Het hotel was ook goed, goeie service en ondanks zijn grote toch eentje met sfeer en natuurlijk een perfecte ligging.

De terug reis ging voorspoedig ik ben niet ziek geworden en we hadden beide koffers gelijk op het eind ter onze beschikking, na een frietje in Utrecht gelijk met Ron meer naar Limburg gereden om een paar dagen naar mijn moeder te gaan. Afgelopen vrijdag 2 oktober zou Har 51 geworden zijn.

Als afsluiting toch nog even over Har, ik denk wel elke dag aan hem maar gedurende deze vakantie en zeker tijdens de periodes dat ik me zelf niet zo lekker voelde moest ik veel aan hem denken, ook omdat ik nu dingen doe die hij ook nog zo graag had willen doen en dat ik me op een bepaald moment zelfs schuldig voelde over het feit dat ik op vakantie ging terwijl hij dat nooit meer zal kunnen. Ik weet hij zou echt niet gewild hebben dat ik niet op vakantie zou gaan maar toch het gevoel had ik. Vreemd dat je mensen echt gaat missen op momenten dat het zwaar gaat, terwijl hij nooit bij mijn vakanties aanwezig is geweest, buiten een paar dagen Parijs na zijn we nooit samen op vakantie geweest.