ergernis 2, reizen met de trein

Laten we beginnen met het feit dat ik het reizen met de trein opzicht de beste manier vind buiten lopen en fietsen om van A naar B te komen, ik reis graag met de trein en het boeit me ook niet om een keer te laat te komen. Trein zijn techniek bediend door mensen en we weten allemaal dat techniek kapot gaat en dat mensen fouten maken, dus een keer vertraging maakt ook niet uit, we staan ook met zijn alle dagelijks in honderden kilometers file en accepteren dat van zelf. Maar wat is dan mijn ergernis, ge´nformeerd zijn dat ergert me, of vooral het gebrek er aan. Sta je op een trein te wachten van 10:02 en dan krijg je om 10:07 te horen dat de trein vertraging heeft van 5 minuten terwijl hij nog niet binnen is, dus iedereen voelt op zijn klompen aan dat die 5 minuten er zo 10 zijn. Ten eerste moeten ze al veel eerder geweten hebben dat hij vertraging zou hebben en niet pas als de vertraging voor iedereen al duidelijk is en ten tweede als je iets meld meldt het dan correct en probeer het niet beter te maken dan het is. Ik denk dat de mensen veel minder over de trein zouden klagen als de omroepberichten en de perron borden de waarheid zouden spreken en liefst ook nog een beetje van te voren. En een kleine service tip die ik de NS ook nog kan geven, in Duitsland wordt bij elk station aangegeven welke andere treinen de reiziger kan halen en welke niet (bij vertraging). Dit is een kleine service die er voor zorgt dat reizigers niet voorniks naar het volgende perron rennen om hun aansluiting te halen terwijl hij al lang weg is, nu komen we hijgend en moe aan op een leeg perron en vloeken nog harder op die kloten NS terwijl als we ge´nformeerd waren we het niet leuk vinden maar de ergernis is veel minder. Dus NS ik weet niet of we nog steeds in het tijdperk van de communicatie leven maar voor jullie is het tijd om daar iets aan te doen.